Asiakaspalaute varainhankintakampanjoista vuodelta 2021

Olemme hiukan huonosti keränneet asiakaspalautetta, tai ainakin kannustaneet sen antamiseen. Tämä tulee muuttumaan, sillä vähästäkin palautteesta olemme oppineet aivan mielettömästi.

Emme halua taipua kaavamaiseen palautteenkeruuseen, vaan otamme palautteen vastaan kaikista mahdollisista kanavista. Kirjaamme kaikki palautteet omaan vihkoon. Varainhankinnan osalta lähetämme aina kyselylinkin. Lasten ja nuorten harrastustoimintaan liittyvästä varainhankinnasta saadut palautteet olemme ottaneet erityisesti asiana, johon kiinnitämme huomiota. 


Neljä muutosta, jotka teimme asiakaspalautteen perusteella

Suomalaiset ovat muuten ryhtyneet antamaan palautetta! Olemme kiitollisia kaikesta, sillä mm. nämä muutokset on tehty sen perusteella.

    1. Lisäsimme sähköisen myyntityökalun ja vastuullisuusraportin kiinteäksi osaksi sitä.
    2. Toimituksiin vaihdettiin paremmat paperipussit ja niiden määrää lisättiin.
    3. Toimme valikoimaan lisää ruukunsuojia ja niihin sopivat Pauliina ruukut.
    4. Kasvatimme varainhankinnasta saatavaa keski-määräistä tuotto-osuutta ja selkeytimme järjestelmää niin, että varainhankinnasta saa aina 30% tuoton.

Viisi asiaa, joita selvitämme ja suunnittelemme palautteen perusteella

Mietimme jatkuvasti tulevia kausia ja jotta menestymme, pitää meidän saada tietoa mitä seuraavaksi halutaan. Saamme yllättävän paljon ideoita siitä, mitä kodeissa tarvitaan. Tuotekehityksen saralla koteihin toivotaan käteviä eri muotoisia ja värisiä säilytyskoreja. Tässä on luettelo muutamasta tärkeästä asiasta mitä meiltä on toivottu ja joita selvitämme.

    1. Kotimaisten tuotteiden määrän lisääminen valikoimassa.
    2. Urheilulaukkujen tuotekehitys, jossa huomioitu lajikohtaisia tarpeita, kuten ratsastus, koripallo ja sähly.
    3. Neliskanttisten tuotteiden tuotekehitys kodin säilytykseen ja kierrätykseen.
    4. Postituslaatikoiden pienentäminen ja parempi viestintä laatikon koosta, sekä kaikesta mikä liittyy toimitukseen.
    5. Tuotteiden lisääminen valikoimaan, joissa on käytetty luonnollisia ja maanläheisiä värejä kuten beige (beesi).

Tässä muutama kannustava palaute, jotka saimme viime vuodelta


Mikä oli erityisen kätevää varainhankinnassa tuotteillamme?

Helppo tuote myydä koska niin tyylikäs ja monikäyttöinen tuote.
Esittelylaatikko oli huippu, siihen pystyi tutustumaan ennakolta.
Tuotteista sai näytteet, joita asiakkaiden oli helppo hypistellä.
Eroavuus muista varainkuruutuotteista. Helppo myydä monipuolisuutensa vuoksi. Hyvät esitteet.
Myyjien mahdollisuus syöttää omat tilaukset nettiin. Tilaus on helppoa. Esitteet ovat hyviä ja myyviä.

Mihin käytitte varoja varainhankinnasta?

Lapsen jalkapallojoukkueen hyväksi.
Leirikoulu
Luokkaretki
Joukkueiden kilpailu- ja matkakulut
Lippukuntamme toiminta, leirit,retket
Lukioryhmän tulevat tapahtumat: mm. wanhat tanssit, penkkarit.
Varoja kerätään kesän pelien kulujen kattamiseksi

Mistä kuulit tästä varainhankintamahdollisuudesta ja paljon saitte varoja?

Myyty 4-5 kertaa, viimeisin myynti pienellä porukalla varoja noin 1000 €.
Muistaakseni netto oli 1200-1300,-4200€.
En muista, mutta ihan mukavasti. Alun perin Partio-lehdestä/Partiojohtaja-lehdestä.
Siskoni pojan luokka myi tuotteita Lempäälässä.
Olemme jo useita vuosia myyneet näitä. En edes muista, mistä kuulin ensimmäisen kerran.

 

Muita ideoita, palautetta ja terveisiä

Paperikasseille voisi olla tilauslomakkeessa kpl-määräkohta. Asiakkaalle on kivempi antaa tilatut tuotteet tyylikkäässä paperikassissa kuin omasta kaapista rykäisty muovipussi.
Tuote joka myy itsensä❤
Pipsan rinnalle Pikku-Pipsa: 22x30x40-45.
Postipaketissa voisi olla paino ja/tai mittasuhteet. En meinannut jaksaa kantaa postista.
Tulen suosittelemaan näitä myös muille luokille koulussamme.
Nämä ovat todella käteviä ja käyttökelpoisia moneen paikkaan.
Kierrätys idea on tärkeä. Palataan taas asiaan keväällä.