Viisi vinkkiä kuinka kasvatat varainhankinnan voitto-osuutta

 

Kampanjan järjestäminen on vastuullista ja yhdelle henkilölle tulee aina vetovastuu. Kutsumme tätä henkilöä ryhmänvetäjäksi ja hän hallinnoi myös kampanjan sähköistä kanavaa.

On tärkeää, että koko porukalla on yhteinen tavoite. Tämä vaatimus tulee verotuksesta (lue erillinen blogi-postaus varainhankinnan verotuksesta), eli toiminnan tulee olla pienimuotoista, epäsäännöllistä ja sillä tulee olla päämäärä, jotta varainhankintaa tekevät saavat tehdä sitä verovapaasti.

 

Kun noudatat näitä vinkkejä, saavutat päämäärän!

 

  1. Päämäärän tarkalla asettamisella, esim. luokkaretki, leirikoulu, ulkomaanmatka tai harrastusväline, voidaan kertoa kaikille mukana oleville mitä kohden mennään. Jotta päämäärä saavutetaan, tulee kaikkien toimia yhdessä. Kaikki hyötyvät siitä, että tavoitteeseen päästään.
  1. Tavoite voi olla rahasumma, joka halutaan saavuttaa. Kokemuksesta voimme kertoa, että kannattaa suorittaa yksi varainhankintakampanja kerrallaan ja laittaa siihen kunnon rahallinen tavoite. Määrittele kuinka paljon se on rahasummasta, joka tarvitaan päämäärän toteuttamiseksi. Raha on mittari.
  1. Sähköisessä myyntityökalussamme kaikki myyjät voivat seurata rahallisen tavoitteen täyttymistä. Ryhmän vetäjänä voit kannustaa muita kohti tätä tavoitetta, muistuttamalla juhlapäivistä, sukulaisverkostoista, työpaikan kahvipöydästä ja harrastetapaamisista, joissa varainkeruu kannattaa kaikkien myyjien tuoda esille. Varainhankinnassa ei tarvitse olla johtaja, esimerkillä pääsee pitkälle. Muista kertoa kokemuksistasi.
  1. Käytä hyväksi valmista kuvamateriaalia tuotteista. Pyydä mahdollisia ostajia esimerkiksi käymään Instagramissa katsomassa tuotteidemme käyttöideoita (instagram.com/vilikkala). Kierrätysmuovipulloista tehdyistä tuotteista saa helposti tarinoita, niiden hahmottaminen kuvissa saa aikaan ostopäätöksen. Hyödynnä esittelypakkauksen mallituotteita kuvailemalla materiaalia ja tuotteiden ominaisuuksia.
  1. Ilmoita kaikille, että olet ottanut vastuun. Syteen tai saveen! Kerro muille että olet käyttänyt aikaa ja miettinyt asioita -kannusta muita olemalla heihin yhteydessä. Kaikki olemassa olevat orgaanisaatio-oppien mantrat soveltuvat varainhankintaan, käytä niitä hyväksi ja olemme varmoja, että lopussa kiitos seisoo.

 

Varainhankintakampanjan järjestäminen voi opettaa sinulle uusia taitoja

Hienoa että olet järjestämässä varainhankintaa. Meille tämä on liiketoimintaa ja sinulle tämä on mahdollisuus tehdä merkityksellinen suoritus kohti teidän yhteistä päämäärää. Varainhankinnassa on ehkä oleellisinta se, että sen avulla voidaan mahdollistaa se, että kaikki voivat olla mukana.

Toivotamme sinulle menestystä kampanjaan, ota omaksi tavoitteeksesi kehittyä ryhmänvetäjänä ja oppia uusia keinoja, kuinka saada kaikki mukaan!